Paloma

Paloma är då inte min egna häst, utan ridskolans. Hon är ett fjordingsto född 2007, alltså 6 år.

 

Jag skulle beskriva henne som snäll och glad. Hon bits och sparkas nästan aldrig och är jätte snäll mot alla små barn och hon ställer alltid upp. Kommer vi fel på ett hinder hoppar hon jämfota/kängruhopp i alla fall för hon vill inte stanna. Hon vill hoppa och vara snäll i alla lägen. Men hon förstår inte att ibland kan det vara bättre att stanna än att hoppa av 411 meter innan hindret. Det var det som hände när vi gick omkull, vi kom jätte fel men Paloma körde ändå. Det slutade kanske inte så bra men vi klarade oss med lite skrapsår och blåmärken.

 

Hur är hon att rida då? Paloma är pigg och ganska stark, men ibland luras jag lite för egentligen latar hon sig bara. Istället för att sega springer hon fortare för att komma ifrån arbetet. Hon är ju lite av en bulldoser. Men hon tycker ju att det är roligt också, bara att det kan vara lite jobbigt att flytta bakdelen och jobba ordentligt.

 

Våren 2012 kom Paloma till ridskolan. Hon var fet, kunde inte hoppa (hon visste inte hur man gjorde) och särskilt lydig var hon inte heller. Jag kunde inte tränsa för hon kastade upp hela huvudet och inte kratsa hovarna då hon lutade sig mot mig och eftersom jag inte är starke Adolf var det inte så lätt att trycka tillbaka. Nu, lite mer än 1 år senare kan jag/hon kratsa hovarna jätte lätt, hoppa, tränsa och tävla.

 

Just nu tävlar jag Ld och Lc i hoppning, Paloma är c-ponny så 70 och 80 cm. På vårat meeting som vi ska ha den 6-7 juli ska jag starta min första lokala med henne och det ska bli jätte kul.

Stam:

e: Romeos Cabri 238    u: Tuva 3015

 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
 
RSS 2.0