Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Och ja, nu kör jag igång på riktigt igen. Nu får det vara slut på alla dessa ursäkter, nu ska jag blogga ordentligt. Skolan börjar nästa vecka, allt blir "som vanligt" igen och det blir lättare att blogga.
 
 
Den här veckan tar jag hand om Vickans ponny Silver för hon är i Stockholm, tack snälla Vickan.Det ska bli jätte kul, han är lite annorlunda mot vad jag är van vid och det har gått bra änså länge. Igår red jag dressyr på utebanan.Det gick bra, han var väldigt duktig på slutet så då blev jag nöjd. När han inte går fram ordentligt och latar sig eller tycker det är lite jobbigt, börjar han styra med huvudet. Men då får man säga att nu gör vi det här, sluta lata. När han är duktig, beröm och sen är det inte mer med det. Jag tror det gäller att jobba med honom - inte mot honom.
 
Idag skulle jag ridit ut med Ebba, Vera och Gabriel. Men.. såklart ska det börja regna och åska precis när vi ska börja göra iordning. Då blev jag ju glad, jag som hade gjort värsta scemat till Silver den här veckan. Så jag ändrade på två dagar och red bommar/markarbete idag. Det småregnade lite grann, men lite regn har ingen dött av. Så jag red först i dungen och sen i paddocken igen. Travbommarna gick han fint på i början men sen hoppade jag ett litet hinder på typ 50 cm åt båda hållen och då blev han så glad så han ville skutta över alla travbommar på en gång, haha sötis. Imorn står rida ut på schemat, hoppas det blir av.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
 
RSS 2.0