Min sits

Jag tänker mycket på min sits när jag rider. Nu när jag inte tränar på att rida lätt och hålla balansen genom att ha händerna på huvudet blir det lätt att jag slarvar med små onödiga saker, ex. att jag vrider om min vänsterhand och att jag glömmer titta uppåt framåt, jag kollar gärna framåt neråt på hästens öron. Det är sånna onödiga saker som gör det mycket svårare, sitter jag och tittar neråt hela tiden blir det ganska svårt att göra snabba svängar i en omhoppning. Det är lätt att få en dålig vana som tar jätte lång tid att träna bort.
 
När man vill rida hästen i form kan man inte heller slarva med sin sits. Hästen går inte i form för att man drar i tyglarna och hästen böjer fint på nacken. Det är när bakbenen jobbar, hästen höjer ryggen som hästen går i form. Jag tycker det ska se enkelt ut. Då är det bra.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
 
RSS 2.0