Vi hade iallafall tur med vädret

Idag skulle Ebba och jag rida ut till världens ände. Vi tog in hästarna lite innan så vi skulle hinna rida innan min mamma kom och hämtade mig. På ”lilla grinden”, vi gick inte ut genom den stora för där stod det elaka stora hästar som ponnyerna inte vill gå förbi, finns det tre stycken trådar. Hänger man dem på varandra blir det värsta klick ljudet av elen, så Silver blev ju livrädd och hoppade iväg en bit, men det gick bra sen.

När vi red ut var Silver pigg och glad, tyckte det var roligt. Han fick syn på några utsvultna grenar som älskar små söta ponnys till frukost så då skuttade han iväg. När vi var påväg hem började det blixtra och åska som bara den. Jag såg en blixt med tre strålar ner och efter den kom värsta braket. Om vi hade ridit en halvtimme senare hade vi nog varit kvar där en. Tur att det fanns blåbär ifall vi skulle ridit vilse.

Nu på kvällen gick mamma, Peter, Lena och jag på restaurang. Det var gott men kallt för vi satt ute. Nu är jag så trött så jag knappt orkar skriva. Imorgon har jag tidsinställt klockan 11 och 3 så håll utkik!

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
 
RSS 2.0