Svar på frågestunden

Jag sa ju att den som frågade mest skulle få en länk.. Men eftersom detta kom väldigt sent ska alla som frågade få det, och alla hade inte heller skrivit sina namn. Så kommentera ditt namn och ev blogg så får du en länk i ett eget inlägg :D
 
Vill du ha egen häst?
Det är drömmen, men jag har ju Paloma <3
 
Favorit bloggar?
Hm, jag läser mina vänners bloggar och av de mer "kända" tror jag Matilda Sparrenhök. Gillar tjejen sjukt mycket, tycker hon är cool med tanke på vad hon har gått igenom.
 
Vad tycker du om om nellie berntsson?
Vet inte riktigt, kan inte säga att jag inte gillar henne eftersom jag inte känner henne. Men gillar mobbnings grejen och tycker hon är duktig på att skriva för att vara 12 år.
 
Dina mål inom ridningen?
Tränar för att bli bätttre, blir lätt att jag slarvar med onödiga småsaker. Men målet  just nu är väl att fortsätta som jag gör och starta några lokala i höst. Och "stor målet" som jag så fint kallar det, är väl att komma iväg till fjordhäst sm. Själva sm klassen går i l:c för mig 90cm, och just nu hoppar vi 80 så det är väl drömmålet. Men vi får se hur det går med det ;)
 
Vad har du för ridväst?
Racesafe
 
Vad har du för ridhjälm?
Nån från hööks
 
Hur många schabrak har du?
10 tror jag
 
Hur många grimmor har du?
1 i läder och 2 vanliga
 
Hur många syskon har du?
1 riktigt
 
Hur ser Drömhästen ut?
Paloooma hihi <3

Har du något mer djur en katten?
2 kaniner som är mina, sen på gården hos mamma finns det 2 hästar (pansionerade) 5 katter till, 3 hundar och ca 40.000 höns (skojjar inte haha)
 
Vad heter katten?
Skrållan, även kallad kattfan när den kissar i sängarna eller äter disktrasor
 
Bor du nära stallet eller åker du bil?
Så nära att jag kan se när någon rider från min balkong när jag är hos pappa och hos mamma tar det 30-40 min
 
Vem är din idol?
Beror på hur man tänker, fick en ide till ett inlägg nu om det. Men menar du artistidol så är det såklart One Direction, nya videon är ju för bäst haha
 
Har du pojkvän?
nej
 
Hur gammal är paloma?
Hon fyllde 6 i maj

Vad gillar du för musik?
Lyssnar på ganska mycket olika,

Vad är din favorit film?
älskar pll men annars tycker jag war horse är ganska bra

Vilken klass ska du börja i?
8:an, har redan tröttnat, usch
 
Gillar du din skola?
Det kan jag inte påstå
 
Finns det någon som du skulle vilja bli vän med men att det inte går?
hehe ja.. 5 st

Hur många rosetter har du?
Inte så jätte många, 8 eller 9 st med Paloma
 
Bästa Tävlingsplatsen?
Hemma är ju bäst och underlaget på Åby kan man inte klaga på
 
Hur skulle du beskriva din ridning (mjuk, hård, snäll mm.)?
Oj vad svårt. Jag tycker man ska vara bestämmd, rättvis och berömmande när hästen gör rätt. Om jag sedan är det vet jag inte, men jag tränar för att bli bättre och utvecklas
 
Vilken kändishäst/ponny skulle du vilja rida?
Skulle vara häftigt att få prova Nix, han är för cool
 
Vad tycker du om sporrar? Varför?
Bättre att rida med sporrar och vara snäll med skänkeln än att ge hästen trehundraåttioelva sparkar i magen. Sen finns det såklart folk som använder det på fel sätt också.
 
Gillar du bettlöst?
Har inte ridit så mycket på det men behövs det så är det väl bra
 
Vad gör du om en av dina "stallkompisar" säger att dom inte ska rida längre?
Deras val, tycker hen inte att det är kul längre ska hen inte fortsätta, men man kan ju fortfarande vara vänner.
 
Vad tycker du om hon som sparkas? :))))))
hej Linnea
 
Det som jag tycker ser ut såhäär
Dator/
mobil
JB / ONE DIRECION <33333333
Chips/godis
Hopp/dressyr
Film/tv
samma sak ju haha
Träning/tävling
glad/ledsen
Vit/
svart
Fota/
filma
Bästis/många snälla vänner
Pizza/Hamburgare
Pomme/potatis xD
Rosa/lila
Kalas/party
vad är skillnaden då? :oo
Sova/gå upp tidigt
Skolan/stallet
Ipad/dator
Pool/hav
Hund/katt
Ute/inne
Rida ut/rida på ridbana
Rida själv/för instruktör
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
 
RSS 2.0